Koliko me bo stal električni avto?

08.04.2022

Kako izračunamo skupni strošek lastništva (Total Cost of Ownership) električnega avtomobila?

Koliko me bo stal električni avto?

08.04.2022

TCO

Nakupna cena vozila, ugodnosti in bonitete, stroški zavarovanja, vzdrževanja in seveda goriva – to so glavni kriteriji, po katerih si lahko izračunate skupni strošek lastništva vozila. Rezultati govorijo v prid elektriki, saj so denimo že e-vozila, s katerimi prevozite 25 tisoč kilometrov letno, ugodnejša od klasičnih.

1. NAKUP IN VREDNOST VOZILA

Koliko stane avtomobil, je seveda odvisno od njegove znamke, modela, zmogljivosti in morebitne dodatne opreme, zato pravila, za koliko se v ceni razlikujeta novo električno in klasično vozilo, seveda ni. Drži, da so električni avtomobili danes dražji, a razlike se zmanjšujejo.

Pri izbiri avtomobila vsekakor upoštevajte tudi ugodnosti, ki veljajo za električna vozila. Podjetja so upravičena do odbitka davka na dodano vrednost. Aktualna različica Zakona o davku na dodano vrednost omogoča odbitek vstopnega DDV za vse električne avtomobile, ki so namenjeni opravljanju katere koli dejavnosti davčnega zavezanca in pri katerih cena z vključenim DDV oziroma drugimi dajatvami ne presega 80 tisoč evrov.

V članku TUKAJ pa preberite, kakšne so skrite pasti novega zakona in ali se vam odbitek DDV v konkretnem primeru izplača ali ne. Upoštevati je namreč treba, da je konec vsakega leta treba državi vrniti preveč odbiti DDV za kilometre, ki so bili prevoženi v zasebne namene (po formuli število zasebno prevoženih kilometrov x 0,37 evra x 0,22).

Poleg tega lahko podjetja nakup električnega avtomobila izkoristijo še za investicijsko davčno olajšavo: davčno osnovo, od katere plačajo davek na dobiček pravnih oseb, lahko zmanjšajo za 40 odstotkov neto vrednosti kupljenega vozila. Če davčna osnova ni dovolj visoka, je olajšavo mogoče prenesti tudi v naslednja leta.

Z letom 2022 Eko sklad v Sloveniji podjetjem sicer ne subvencionira več nakupa električnih avtomobilov, ponuja pa druge spodbude, na primer ugodnejše kreditiranje nakupa pod določenimi pogoji. Posebne ponudbe so na voljo tudi pri finančnih hišah in ponudnikih vozil.

V tem koraku je zaradi zakonodaje in ukrepov ali spodbud, ki se pogosto spreminjajo, še posebej pomembno, da je vaš sogovornik pri izbiri družba, ki ima izkušene strokovnjake ter dostop do čim bolj raznolike ponudbe vozil in virov znanja.

Pomembna pa je tudi poprodajna vrednost vozila po koncu uporabe. Tu so se v preteklosti pojavljali dvomi kupcev rabljenih avtomobilov, ki zaradi hitrega razvoja tehnologije niso bili prepričani, koliko vrednosti bodo ohranila rabljena e-vozila. A aktualni podatki kažejo, da tudi rabljeni električni avtomobili vzdržujejo ceno že veliko bolje kot v preteklosti.

2. UGODNOSTI IN BONITETE

Pomembna ugodnost je boniteta za uporabo službenega vozila. Če oseba službeni avtomobil uporablja tudi v zasebne namene, gre namreč za ugodnost, za katero se plačuje davek. Pri klasičnih vozilih znaša ta mesečna boniteta 1,5 odstotka nakupne vrednosti avtomobila. Z zadnjo novelo Zakona o dohodnini za uporabnika električnega vozila boniteta znaša 0 (nič) evrov, torej se ne plačuje. Prav tako največja vrednost vozila, za katero to velja, ni več omejena na 60 tisoč evrov. Tu nekaj prihrani tudi podjetje, saj mora pri klasičnem vozilu plačati del prispevkov in davka na boniteto, pri električnem avtomobilu pa tega ni.

Pri registraciji, vinjetah in podobnem razlik ni, lahko pa računate na prihranek, saj so električna vozila oproščena cestnih taks

Izračunajte boniteto in videli boste, koliko bi prihranili z električnim avtom

3. PRIHRANEK PRI POGONSKEM ENERGENTU

Ključni prihranek se pokaže pri uporabi električnega vozila. Medtem ko so cene pogonskih goriv, torej bencina ali dizla, višje in nanje nimate nobenega vpliva (izpostavljene pa so tudi globalnim krizam, zmanjšani ponudbi zaradi geopolitičnih dogodkov in podobnih situacij), si lahko stroške pri uporabi električnega vozila močno znižate tudi z elektriko iz lastnih virov, torej če imate lastno sončno elektrarno, tudi v kombinaciji s hranilnikom električne energije.

Ko govorimo o prihrankih, torej to niso obljube za prihodnost, ampak podatki, ki veljajo že danes. Stroškovne prednosti električnih avtomobilov se še posebej izkažejo v obdobjih, ko je gorivo na trgu dražje, največ pa prihranijo tisti, ki lahko vozila polnijo v podjetjih oziroma z lastnimi polnilnicami in viri električne energije

Kolikšen je lahko prihranek pri pogonskem energentu?

  • To je povsem odvisno od trenutne cene fosilnih goriv in elektrike, števila prevoženih kilometrov in seveda tega, ali elektriko za polnjenje pridobivate tudi iz lastnih virov. Samo za ilustracijo: v interni primerjavi Porsche Slovenija med Volkswagnovima modeloma ID.3 Pro Life in Golf Style 2.0 TDI DSG, narejeni jeseni leta 2021, je pri 2000 prevoženih kilometrih mesečno strošek elektrike znašal le tretjino stroška za gorivo.

4. SERVISIRANJE

Električni avtomobili so drugačni od tistih, ki imajo motor z notranjim zgorevanjem. Električni motor je zasnovan preprosteje in ima veliko manj gibljivih sestavnih delov, kar pomeni, da je posledično tudi manj nevarnosti za njihovo obrabo, okvaro ali potrebo po nujni menjavi. Ni vam treba menjati niti motornega olja, hladilne tekočine, filtrov, zobatih jermenov, ni izpušnega sistema in sklopke … Vse to pomeni, da so redni servisi električnega avtomobila cenejši (nekatere ocene kažejo, da so prihranki od 30- do 40-odstotni, odvisno od posameznega vozila, pri tem pa je treba upoštevati, da je redno vzdrževanje cenejše, dražje pa utegnejo biti pnevmatike), še posebej pa se to pozna pri menjavah obrabljenih delov, pri katerih je strošek e-avtomobila v petih letih uporabe tudi nekajkrat nižji kot pri klasičnem vozilu.

5. POZITIVNA DISKRIMINACIJA

Ne pozabite pa upoštevati tudi koristi pozitivne diskriminacije, ki električnim vozilom omogoča na primer dostop v mestna središča, kamor klasični avtomobili ne smejo več (za zdaj v tujini, v prihodnosti najverjetneje tudi v Sloveniji), in brezplačno ali ugodnejše parkiranje

Potrošniki, ki letno prevozijo 25 tisoč kilometrov ali več, tudi uporabniki službenih vozil, z odločitvijo za električni avtomobil prihranijo denar.

  • Nižji so predvsem stroški uporabe – nakupa goriva ali nakupa oziroma pridobitve električne energije – in stroški vzdrževanja.
  • Vir: raziskava ZPS, 2021

Električna vozila

Smo uvoznik električnih in elektrificiranih vozil avtomobilskih znamk Skupine Volkswagen.

POGLEJ VSA E-VOZILA
ID.3

Volkswagen ID.3

že od

ID.7

Volkswagen ID.7

že od

Novi ID.3

Volkswagen Novi ID.3

že od

ID.4

Volkswagen ID.4

že od

ID.5

Volkswagen ID.5

že od

ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

že od

A3 Sportback TFSI e

Audi A3 Sportback TFSI e

že od

A6 Avant TFSI e quattro

Audi A6 Avant TFSI e quattro

že od

A6 limuzina TFSI e quattro

Audi A6 limuzina TFSI e quattro

že od

A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

že od

A8 L 60 TFSI e

Audi A8 L 60 TFSI e

že od

A8 TFSI e

Audi A8 TFSI e

že od

Q3 Sportback TFSI e

Audi Q3 Sportback TFSI e

že od

Q3 TFSI e

Audi Q3 TFSI e

že od

Q5 Sportback TFSI e

Audi Q5 Sportback TFSI e

že od

Q5 TFSI e

Audi Q5 TFSI e

že od

Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron

že od

Q8 Sportback e-tron

Audi Q8 Sportback e-tron

že od

Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

že od

Q4 sportback e-tron

Audi Q4 sportback e-tron

že od

e‑tron GT

Audi e‑tron GT

že od

Born

CUPRA Born

že od

Formentor

CUPRA Formentor

že od

Leon

CUPRA Leon

že od

LEON Sportstourer

CUPRA LEON Sportstourer

že od

Enyaq

Škoda Enyaq

že od

Enyaq Coupé

Škoda Enyaq Coupé

že od

ID. Buzz Cargo

Volkswagen ID. Buzz Cargo

že od

ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

že od

Znižajte stroške elektrike s sistemom optiMOON!

Ne dovolite, da vam nova pravila obračunavanja omrežnine višajo račune za elektriko. S sistemom optiMOON učinkovito nadzorujete moč in porabo naprav v vašem gospodinjstvu. Preverite posebno ponudbo do konca leta!
Več informacij in svetovanje